Понедельник, 25.11.2024, 08:34
Вітаю Вас Гость | Реєстрація | Вхід

Цвітківський заклад загальної середньої освіти І - ІІІ ст...

Меню сайту
Вхід на сайт
Пошук
Категорії каналів
Друзі сайту
Інформація
«  Ноябрь 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Архів записів
Наше опитування
Як ви ставитеся до навчання у суботу?
Всего ответов: 30
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Для вас, батьки!

ПРАВА І ОБОВ'ЯЗКИ БАТЬКІВ
Сімейний кодекс України
(вступив у силу з 01 січня 2004 року)
 
Стаття 141.
Рівність прав та обов'язків батьків щодо дитини
1. Мати, батько мають рівні права та обов'язки щодо дитини, незалежно від того, чи перебували вони у шлюбі між собою.
2. Розірвання шлюбу між батьками, проживання їх окремо від дитини не впливає на обсяг їхніх прав і не звільняє від обов'язків щодо  дитини.
 
Стаття 152.
Забезпечення права дитини на належне батьківське виховання
1. Право дитини на належне батьківське виховання забепечується системою державного контролю, що встановлена законом.
2. Дитина має право противитися неналежному виконанню батьками своїх обов'язків щодо неї.
3. Дитина має право звернутися за захистом своїх прав та інтересів до органу опіки та піклування, інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування та громадських організацій.
4. Дитина має право звернутися за захистом своїх прав та інтересів безпосередньо до суду, якщо вона досягла чотирнадцяти років.
 
Стаття 155.
Здійснення батьківських прав та виконання батьківських обов'язків
1. Здійснення батьками своїх прав та виконання обов'язків може ґрунтуватися на повазі до прав дитини та її людської гідності.
2.  Батьківські права не можуть здійснюватися всупереч інтересам дитини.
3.  Відмова батьків від дитини є неправозгідною, суперечить моральним засадам суспільства.
4. Ухилення батьків від виконання батьківських обов'язків є підставою для покладення на них відповідальності, встановленої законом.

 

 

Абетка ефективного спілкування

Ніколи не поспішайте з висновками ані про дитину, ані про вчителя.

Керуйтесь у спілкуванні з дитиною правилом: найдієвіший засіб виховання - особистий приклад.

Дбайте про всебічний розвиток своєї дитини.

Умійте ставити себе на місце дитини.

Не забувайте: дитину не можна карати за невміння, а терпляче вчити, підказувати, радити, допомагати, підтримувати.

Кожне слово батьків сприймається дітьми буквально.

Не порівнюйте своїх дітей ніколи і ні з ким. Якщо слова «Ти найрозумніший та найталановитіший на світі» вам здаються  неправильним, то додайте в кінці «Для мене!».

Пам’ятайте, якщо дитина:

- відчуває підтримку, вона вчиться впевненості;

- зростає в атмосфері прийняття, вона вчиться любити;

- зростає в атмосфері похвали, вона вчиться любити саму себе.

 

Памятка зі збереження здоровя дітей

У ваших дітей проблемний переломний період, тому будьте особливо спостережливі, уважні та терплячі.

Чим більше часу дитина проводить за комп'ютером або перед екраном, тим більше довіряє іншій реальності. Порада: для того, щоб уникнути надмірного захоплення іграми, телевізором, Інтернетом, треба захопити дитину якимось реальним заняттям: секції, гуртки і так далі, навчити ставити перед собою хоча б маленькі цілі і йти до них. Важливо, щоб в сім'ї вона почувала себе комфортно і вміла налагоджувати позитивні стосунки з оточуючими.

Уважно поставтеся до всіх, навіть незначних образ і скарг. Не нехтуйте нічим зі сказаного. Він або вона можуть і не давати волю почуттям, приховуючи свої проблеми, але в той же час перебувати в стані глибокої депресії.

Діяти так, ніби ви не обмежені в часі для бесіди.

Старатися працювати над відродженням надії та шукати альтернативи

Не бути шокованими і не висловлювати відрази.

Підштовхнути до розмови, прагнучи не випустити будь-якої значущої інформації.

Дозволяти дітям відчувати жаль до себе, якщо це допоможе їм розправити крила.

Прагнути тактовно шукати сфери, в яких вони можуть відчути себе значущими, потрібними

Якщо ви чуєте…

Обов’язково скажіть

Уникайте говорити

Ненавиджу навчання, клас …

Що відбувається, через що ти так почуваєшся?

Коли я був у твоєму віці…

Так ти просто ледар!

Усе здається таким безнадійним…

Іноді всі ми почуваємось подавленими. Давай подумаємо, які в тебе проблеми, яку з них треба вирішити насамперед

Подумай краще про тих, кому ще гірше, ніж тобі.

Усім було б краще без мене!

Ти дуже багато значиш для нас, мене турбує твій настрій. Скажи мені, що відбувається

Не говори дурниць. Давай поговоримо про щось інше

Ви не розумієте мене!

Розкажи мені, як ти почуваєшся. Я справді хочу це знати

Хто ж може зрозуміти молодь у наші дні

Я зробив жахливі вчинки…

Давай сядемо й поговоримо про це

Що посієш, те й пожнеш

А якщо в мене не вийде

Якщо не вийде, я буду знати, що ти зробив усе можливе

Якщо не вийде – значить ти недостатньо постарався!

Шановні батьки у разі необхідності та за потреби звертайтесь за допомогою та консультацією до психологічної служби нашого навчального закладу щопонеділка та щочетверга з 9.30 до 14.00. Наша активна співпраця допоможе зробити шкільне життя наших дітей психологічно комфортним

 

Матеріали підготував практичний психолог Пожар І. А.

 

ПОРАДИ БАТЬКАМ

«Від п’ятирічної дитини до мене – тільки крок,

 від немовляти до п’ятирічного – величезна відстань»

 (Л.Толстой)

1.Любіть дитину. Не забувайте про тілесний контакт з нею. Знаходьте радість у спілкуванні  з дітьми. Відведіть сину чи доньці своє місце в сімї.

2.Дарйте дитині свою любов і увагу, однак не забувайте про інших членів родини, котрі її теж потребують.

3.Попри все зберігайте позитивне уявлення про свою дитину.

4.Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мову, цікавтеся її справами та проблемами.

5.Нехай не минає жодного дня без прочитаної книжки.

6.Дозвольте дитині малювати, розфарбовувати, вирізати, наклеювати, ліпити.

7.Відвідуйте театри, організовуйте сімейні екскурсії.

8.Не відгороджуйте дитину від обов’язків і проблем. Вирішуйте всі справи разом із нею.

9.Надавайте дитині самостійності в діях і прийнятті рішень.

10.Дбайте про свою зовнішність. Дитина має пишатись вами.

11.Не бійтесь в чомусь відмовити дитині, якщо вважаєте її вимоги надмірними.

12.Надавайте перевагу повноцінному харчуванню дитини, а не розкішному одягу.

13.Частіше розмовляйте з дитиною. Пам’ятайте, що ні телевізор, ні Інтернет, ні телефон не замінять їй вас.

14.Обмежте перегляд телепередач до 40 хвилин на день.

15.Більше читайте, і не лише педагогічну літературу, а й художню.

16.Не обмежуйте дитину в спілкуванні з ровесниками.

17.Зверніть увагу на те, що діти отримують інформацію на тему сексу. Не дайте цій темі домінувати над іншими.

18.Привчайте дитину до самообслуговування, формуйте трудові навички і любов до праці.

19.Спілкуйтесь з родинами, в яких є діти. Передавайте свій досвід і переймайте чужий.

20.Не робіть із дитини лише споживача, хай вона буде рівноправним членом родини зі своїми правами та обов’язками.

21.Памятайте, що дитина колись подорослішає і їй доведеться жити самостійно. Готуйте її до майбутнього життя. Говоріть із нею про це.

Практичний психолог Пожар І. А. (за матеріалами  газети «Психолог», № 46-47, 2011 – Шкільні навантаження та здоровя дітей) 

 

Безпечне використання Інтернету дітьми різного віку

До 7 років

Гарні звички у дітей виробляються вже під час перших відвідуваннь Інтернету. А оскільки діти дошкільного віку намагаються дотримуватись встановлених батьками правил, то це не лише впливає на їх виховання, а й сприяє розвитку користувацьких навичок. 

Діти віком до 7 років не завжди можуть розуміти розміщену в Інтернеті інформацію, зокрема відрізняти корисну інформацію від некорисної, наприклад, фактичний вміст від реклами. Батьки повинні допомагати своїм дітям знаходити підходящий матеріал. Діти часто не бачать різниці між використанням Інтернету або ігор та створенням малюнків на комп'ютері. 

Батькам потрібно встановити правила використання комп'ютера дітьми віком до 7 років.

Час, проведений за комп'ютером, має бути обмеженим, щоб не шкодити здоров’ю.

Комп'ютер має стояти у кімнаті, якою користуються всі члени сім’ї, наприклад у вітальні. Бажано, щоб біля дошкільнят під час використання ними Інтернету знаходився хтось із дорослих.

Доступ дітей дошкільного віку до Інтернету повинен бути обмеженим знайомими сайтами, що заздалегідь визначені батьками. Більш досвідчені діти можуть шукати знайомі сайти за допомогою меню «Вибране» у веб-браузері.

Найбезпечнішим рішенням є створення для дитини персонального операційного середовища, де доступ до Інтернету обмежено лише визначеними сайтами. 

Від 7 до 9 років

Діти молодшого шкільного віку використовують Інтернет не лише вдома, а й у друзів та у школі. Батьки мають виробити відповідні правила щодо використання Інтернету їхніми дітьми. Діти віком від 7 до 9 років вже можуть розуміти побачене. Однак вони не вміють користуватися матеріалом, який пропонує Інтернет, зокрема матеріалом (зображеннями, текстами або звуками), який не відповідає їхнім віковим особливостям. Розповіді про це та пояснення різних речей, з якими діти можуть зіштовхнутися в Інтернеті, допоможуть їм стати відповідальними і спроможними працювати самостійно і безпечно в онлайні. Щоб допомогти своїм дітям, батьки можуть поділитися власними думками та досвідом щодо використання Інтернету.

Діти у віці від 7 до 9 років ще потребують нагляду та контролю з боку батьків під час використання Інтернету. Батькам потрібно виробити правила щодо використання Інтернету їхніми дітьми, а потім коригувати їх у міру дорослішання дітей.

Вдома використовувати Інтернет варто все ще у присутності батьків. Це гарантує, що вони будуть поруч з дітьми у будь-якій проблемній ситуації.

Якщо комп'ютер стоїть у загальній кімнаті, використання Інтернету стає частиною повсякденного життя сім’ї.

Дитина може ще не бути спроможною самостійно визначити надійність веб-сайту, тому вона повинна завжди звертатися за дозволом батьків, перш ніж розмістити особисту інформацію в Інтернеті.

Чат-кімнати та інші види публічного онлайнового спілкування можуть бути все ще непідходящими для дитини. Адреса електронної пошти, використовувана у цьому віці, має бути спільною сімейною адресою електронної пошти.

Створення облікового запису для дитини з обмеженими користувацькими правами допомагає їй навчитися використовувати комп'ютер самостійно. 

Програми фільтрування також можуть запобігти доступу до непідходящих сайтів, але батьки все ще повинні контролювати дітей під час користування ними Інтернетом.

Від 10 до 12 років


Школярі, можливо, вже знають, як використовувати Інтернет у різних цілях. Батьки можуть підтримати свою дитину, ознайомившись із сайтами, якими користуються їхні діти відома, дізнатися про їхнє хобі або інші інтереси, пов’язані з мережею. Дорослі можуть також використовувати Інтернет для планування певних подій, які стосуються всієї сім’ї. Це дає змогу батькам і дітям обговорювати сайти, які є надійними і заслуговують на довіру, а також де можна знайти достовірну та якісну інформацію. Щоб дізнатися, як перевірити веб-сайт, скористайтеся порадами, що містяться за адресою http://www.demos-internet.ru/services.ssl.description.html.

Діти у віці від 10 до 12 років все ще потребують контролю з боку батьків, а також мають дотримуватись правил використання Інтернету. Однак деякі діти можуть порушувати правила й уникати нагляду батьків, якщо вони вважатимуть, що їх занадто обмежують або не задовольняють їхні потреби.

Батьки мають домовитись із дітьми про те, що їм дозволено робити в Інтернеті, а що - ні. Приклади: відповідальність відправника повідомлення, завантаження файлів і авторські права, встановлення програм.

Узгодьте з дітьми, яку особисту інформацію вони можуть розміщувати в Інтернеті, а також розкажіть їм про ризики, пов'язані з розкриттям такої інформації.

Діти вже зацікавлені у використанні чатів або IRC, тому батьки повинні розповідати їм про безпечне спілкування, а також слідкувати за тим, як їхня дитина спілкується в онлайні.

Багато дітей є цікавими і допитливими, тому батьки такім дітям особливо мають наголосити на потребі безпечного й обережного використання Інтернету.

Необхідно регулярно оновлювати засоби безпеки комп’ютера.

Від 13 до 15 років

Для дітей у цьому віці Інтернет стає частиною їхнього життя. Вони знайомляться з новими людьми і проводять чимало часу в онлайні, шукають необхідну інформацію, яка має відношення до їхньої шкільної роботи або відповідає їхнім інтересам. Завдяки більш високому рівню грамотності це відкриває багато можливостей використання Інтернету. Іноді батькам важко дізнатися про те, що роблять їхні діти в онлайні. У цьому віці діти також йдуть на ризик і випробовують свої можливості — технічні обмеження і заборони можуть не бути ефективним шляхом підвищення безпеки в онлайні.

13-15-річні діти можуть тримати у секреті те, що вони роблять в Інтернеті, особливо якщо батьки раніше не цікавилися, як їхня дитина використовує мережу. Тому важливим є відкрите спілкування і зацікавленість батьків у тому, що робить дитина в Інтернеті. 

Діти у віці від 13 до 15 років, як і раніше, повинні дотримуватися встановлених правил використання Інтернету.

Деякі підлітки все ще не можуть оцінювати деякі речі й потребують поради дорослої людини, наприклад, у таких питаннях, як розміщення особистих даних в онлайні. 

Питання етики і відповідальність користувача Інтернету є більш важливими темами для розмови. Наприклад, незаконні завантаження, етикет у мережі та авторські права. Діти мають нести відповідальність за те, що вони публікують в онлайні, включаючи їхню особисту інформацію або інформацію, яка може бути незаконною.

Батьки повинні проявляти до «онлайнових друзів» дитини інтерес. Також їм варто знати, хто та людина, з якою їхня дитина познайомилася в онлайні та збирається зустрітися.

Батькам слід уникати занадто емоційних реакцій, навіть якщо вони дізнаються про те, що трапилося щось «неприємне», коли їхня дитина була в онлайні. Батьки все ще можуть скеровувати дитину до відповідного вмісту. Наприклад, існують гарні доступні онлайнові ресурси про сексуальність та здоров'я, призначені для молодіжної аудиторії. Молодь має бути упевнена в тому, що вони можуть поговорити з батьками про будь-що, що примушує їх почувати себе незручно в онлайні.

                                                                                                                                                                                                                                                          http://
www.onlandia.org.ua/